Naujienos

 Grįžti

Lietuviai renkasi vis įvairesnes sūrio rūšis

12-05-22

Sūrio vartojimo kultūra Lietuvoje nuolat auga, o mėgstamiausios lietuvaičių gurmaniško sūrio rūšys – parmezanas, mocarela, sūriai su baltuoju bei mėlynaisiais pelėsiais. Tai rodo „Vilkyškių pieninės“ inicijuota apklausa. Nepaisant sparčiai besiplečiančio raciono, remiantis oficialiais pardavimų duomenimis, vienvaldis lyderis ant lietuvaičių stalo išlieka įprastas fermentinis sūris.

Apklausos internete duomenys rodo, jog sūrio vartojimo srityje lietuvaičiai toli gražu nėra konservatyvūs – net 88 proc. apklaustųjų teigė išbandę nuo penkių iki dvidešimties skirtingų sūrių rūšių. Beveik visi jie (82 proc.) visas šias rūšis išmėgino per pastaruosius penkerius metus.

Paprašyti sudaryti savo mėgstamiausių sūrių rinkinį, dauguma apklausos dalyvių rinkosi parmezaną (65 proc.) ir mocarelą (60 proc.). Taip pat didelio populiarumo sulaukė pelėsiniai sūriai: sūris su baltuoju pelėsiu pateko į 59 proc. respondentų rinkinius, o ypač gurmanišką sūrį su mėlynaisiais pelėsiais rinkosi net kas antras (54 proc.). Tarp lietuvaičių populiarus ir graikų numylėtinis – sūris feta. Ši sūrio rūšis pateko į 56 proc. rinkinių.

Populiarumo mūsų šalyje nepraranda tradicinis varškės sūris. Šį Rytų Europoje populiarų sūrį pasirinko beveik pusė – 49 proc. apklaustųjų. Tokia pat simpatijų dalis teko ir kietiesiems sūriams – tokiems, kaip „Griujeras“ ar „Prussia“.

„Tokia sūrio rūšių įvairovė lietuvių pasirinkime rodo, jog pamažu imame pažinti sūrį ir jo kultūrą – šis produktas atstovauja tiek skirtingų skonių ir paskonių, jog vargu ar rasime kitų turtingumu jam prilygstančių gurmaniškų gaminių. Dėl savo skonio ypatumų ir subtilumo sūris jau nuo senų laikų itin vertinamas visame pasaulyje, šiandien galime drąsiai teigti, kad jį įvertina ir lietuviai. Tai patvirtina ir pardavimų duomenys“, - teigia AB „Vilkyškių pieninė“ generalinis direktorius Gintaras Bertašius.

Tiesa, rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikti tyrimai rodo, jog kasdieniame lietuvių mitybos racione nepralenkiamai pirmauja įprastas tradicinis fermentinis sūris - šios rūšies pardavimai sudaro beveik pusę visų Lietuvos prekybos tinkluose parduodamų sūrių tiek pagal apyvartą, tiek pagal suvalgomo sūrio kiekį. Antroje vietoje pagal šiuos 2010 metų rugpjūčio – 2011 metų liepos laikotarpio rodiklius atsidūrė varškės sūris – jis sudaro 21,8 proc. visų sūrių pardavimų kilogramais. Tarp perkamiausių Lietuvoje rikiuojasi dar 15 sūrio rūšių: mocarela, gouda, sūris su baltuoju pelėsiu, rūkytas sūris, olandiškas sūris, kietieji sūriai, feta, parmezanas, ementalis, sūris su priedais, sūris su mėlynaisiais pelėsiais, edam sūris, tarkuotas sūris, masdamas, kambozola, čederis ir brinza.

„Apklausa rodo ir tai, kad lietuviai teikia pirmenybę mūsų šalyje pagamintiems, o ne importuojamiems gaminiams. Tai – pasitikėjimo mūsų darbu ir jo kokybe ženklas. Mes gaminame plačiausią Lietuvoje sūrių asortimentą – tiek kasdieninius,tiek gurmaniškus - ir jaučiame nuolat augantį jų populiarumą. Remiantis apklausos duomenimis, net 78 proc. apklaustųjų žino, jog sūris su mėlynaisiais pelėsiais yra gaminamas ir Lietuvoje, esu tikras, jog vos prieš keletą metų šis procentas būtų kur kas mažesnis – laikome tai dideliu savo veiklos įvertinimu“, - sako G. Bertašius.

Tiesa, pagal suvartojamo sūrio kiekį lietuviai vis dar gerokai atsilieka nuo šios srities lyderių – vidutiniškai Lietuvoje vienam gyventojui tenka 5 kg. sūrio per metus, tuo tarpu sūrių tėvyne tituluojamoje Graikijoje – 31,1 kg., Prancūzijoje – 26,1, o dar vienoje sūriais garsėjančioje valstybėje – Šveicarijoje – 21,4 kg. sūrio per metus. Žinoma, yra ir pasirinkimo ypatumai: štai graikai valgo daug fetos sūrio, o lietuvio šaldytuvą sunku įsivaizduoti be varškės sūrio. Įdomu tai, jog į daugiausiai sūrio vartojančių valstybių 10-uką patenka net dvi iš pažiūros sūrio kultūrą nepernelyg puoselėjančios Skandinavijos valstybės – Suomija ir Švedija.

Gegužės mėnesį internetu atliktoje apklausoje dalyvavo 420 interneto vartotojų.

„Vilkyškių pieninė“ gamina platų spektrą originalių receptūrų pieno produktų, daugelio jų kokybė ir skonio ypatybės įvertintos tarptautinėse parodose. Pieninė tęsia ilgą ir garbingą sūrių gaminimo istoriją turinčias tradicijas, susikūrusias itin sodrių Nemuno užliejamų pievų regione.

KONSOLIDUOTŲ IR ATSKIRŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINYS UŽ 2018 METUS
Konsoliduotų ir atskirų finansinių ataskaitų rinkinys už 2018 metus
KONSOLIDUOTŲ IR
ATSKIRŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINYS UŽ 2017 METUS
Konsoliduotų finansinių ataskaitų rinkinys už 2017 metus

Investuotojams Print

AB Vilkyškių pieninė – viena moderniausių pieno produktų gamintojų Lietuvoje. Tai specializuota sūrių gamykla šalyje, pagal originalias receptūras gaminanti daugiau kaip 30 skirtingų pavadinimų sūrių, iš kurių net 10 yra gurmaniški. 1993 m. įkurta bendrovė šiuo metu pagal perdirbamą pieno kiekį užima apie 16 proc. šalies rinkos.

Bendrovės veiklos istorijoje yra keletas reikšmingų plėtros ir modernizacijos etapų, lėmusių sėkmę tiek vietinėje, tiek užsienio rinkose:

  • nuolatinės investicijos į technologijas;
  • išskirtinis dėmesys naujovėms;
  • dėmesys žmogiškiesiems ištekliams;
  • griežti kokybės kontrolės standartai.

Iš kitų rinkos dalyvių įmonė išsiskiria efektyviu gamybos organizavimu, lanksčia valdymo struktūra, aukšta gaminių kokybe ir personalo kompetencija. Taip pat didelis bendrovės pranašumas – patikimi tiekėjai, ilgalaikė pardavimų srities partnerystė ir patraukli kainų politika.

Vilkyškių pieninės grupę sudaro keturios įmonės: AB Vilkyškių pieninė, AB „Modest“, AB Kelmės pieninė ir AB Pieno logistika.

AB Vilkyškių pieninė gamina sūrius pagal tradicinius lietuviškus, įvairių kitų pasaulio šalių, taip pat ir originalius savo sukurtus receptus.

AB „Modest“ sritis – mėlynųjų pelėsių sūrio „Memel blue“, mozarrella, rūkyto, lydyto bei  kitų sūrio produktų gamyba.

AB Kelmės pieninė specializacija – įvairūs šviežio pieno produktai: pienas, kefyras, sviestas, varškė, grietinė, varškės užtepėlės, jogurtai, glaistyti varškės sūreliai, maskarponė. Nuo 2018 pradėti gaminti sausi pieno produktai – WPC, permeato, išrūgų bei pieno miltai.

Didelė bendrovės pagaminamos produkcijos dalis eksportuojama. Pajamos iš eksporto šiuo metu sudaro apie 76proc. (iš kurių 55 proc. į Europos Sąjungos šalis, 22 proc. - į kitas šalis) visų bendrovės pardavimo pajamų.

Daug dėmesio skiriama bendrovės valdomiems prekių ženklams stiprinti Lietuvos ir užsienio rinkose, asortimentui gausinti, pasiūlyti rinkai kokybiškų, išskirtinių gaminių – tiek sūrių, tiek šviežio pieno, tiek sausų pieno produktų.